diumenge, 4 d’abril del 2010

Especial Setmana Santa: Diumenge de Glòria


Ara que estic a París m’estic tornant una mica Juan Palomo (allò del “yo me lo guiso” i tal i qual). Donat que la majoria de gent (i quan dic gent vull dir amics) es van oblidar del meu cumple, no deixaré que ningú s’oblidi de que avui és el meu sant.

I no em vingueu amb la conya de “jo no crec en déu”, “jo no sóc catòlic”, “vivim en una societat laica”, etc. perquè això no s’ho creu ningú. Com s’explica sinó l’ús (per part de creients i de no creients per igual, i no només vells i velles que també diuen “en paz descanse”) d’expressions que contenen la paraula “glòria” com a sinònim de felicitat, alegria, exaltació –com ara “estar en la gloria”- o, en el nostre camp de recerca, de la freqüència amb què apareix el mot/nom en les lletres de cançons (i no de cançons de missa, precisament)?

Per a autocommemorar-me (o glorificar-me a mi mateixa, com vulgueu) he fet un petit recull de grans èxits gloriosos, així podreu canviar de broma i parar de cantar-me el “gloria, gloria, saltas/faltas en el aire” (mai he sabut com és l’original).

1. El clàssic


2. La que ens agrada


3. Aquella que hauria de sonar en el meu casament


4. La quota de música en català


5. El punk és un tema apart


6. També tenim el model stadium rock


7. Reprenent la idea del deletreo

8. Una que acabo de descobrir


9. El metal té una predilecció pel tema, no m'hi ficaré massa


10. Ian Brown també s'apunta



Podria seguir, ho sabeu, però ho deixarem en una selecció no exhaustiva de 10 exemples, i qui vulgui que posi els que jo no m'he atrevit a linkar (hi ha coses molt bizarres, i una té un caché).

2 comentaris:

  1. hosti tu! c'est abuser! ara, com "saltas en el aire" no n'hi ha cap, eh...

    per cert, crec que es podria dedicar una entrada de derisio a "gent a la que li han fet la vida impossible per culpa d'una cançó que es diu com ella". típic fenòmen que es dóna... ara, no em demanis un exemple ara mateix...

    ResponElimina
  2. ui àlex, fàcil ho poses, no som pocs (ei, ho sento, me incluyo):
    http://www.youtube.com/watch?v=BrwKxjjGP1w

    http://www.youtube.com/watch?v=sfK8uMzkIK4

    i suposo que si et dius johnny et pot passar igual o pitjor...

    ResponElimina