dijous, 14 de gener del 2010

Glory torna, amb en Bradford Cox

I és que a mi m’enamora aquest noi, amb les seves músiques ambientals, atmosfèriques, astrals, melancòliques o extàtiques. El xicot d’Atlanta aprofita els períodes de vacances de Deerhunter per a tancar-se en el seu quarto a jugar amb les maquinetes de sorollets i cantar com si s’estigués a punt de dormir i, ja que s’hi posa, treu un parell de discos que tenen un èxit considerable i se’n va de gira per les sales de concerts del món.



Em semblarà más de lo mismo? No, li falta el costat guitarrero de Deerhunter, canviat per alguna joguina amb botonets o un triangle d’aquells que, al cole, tocava el més negat de la classe de música. M’avorriré perquè falten les guitarres? Tampoc, hi ha moments tant (i no diré més) intensos com els de la segona meitat de Nothing Ever Happened, on voldreu moure el cap amunt i avall i tancar els ullets per veure colorines (tornem-hi amb la sinestèsia). Em semblarà que les cançons són llargues? Si, tot i que n’hi ha poques que passin dels 4:20 en tots dos discos. Serà perquè són totes un conyàs? No pas, però us diré que no és un disc per a ballar, saltar, cridar o fer un pogo; el concert ideal seria una sala fosca, com de planetari, on tots ens poguéssim estirar a terra i gaudir. Si ho escolto anant en metro faré tap-tap amb els peus? Probablement, si que té el costat cabezón/sesudo del seu altre grup, tot en una altra dimensió, però. Em pensaré que m’enamoro de la primera que passi o em voldré suïcidar si no fa sol? Pot ser, sobretot lo segon, si vius a París i creues el Sena a peu dos o tres cops per setmana. Em creuré una sirena/un sireno perquè m'imagino sota l'aigua? Això segur, molt més que no pas que voles (que també).

I és que en Bradford fa unes músiques profundes, plenes de sentiment, que dirien els crítics monyes (i no jo). Té un univers interior molt espaiós i abstracte? Pot ser. El tenim tots? Descobrim-ho amb ell!

M’ha quedat maco? Doncs teniu els dos discos al Spotify, disfruteu-los (us aviso de que ve al Primavera Sound…).



Si, me'l vaig perdre

1 comentari: