dilluns, 3 de maig del 2010

Spiritus Dei: Les prêtres




L’altre dia vaig anar a visitar el Château de Vincennes, perquè haig de fer un treball sobre la capella i un historiador de l’art que se precie ha d’anar sempre a veure les obres in situ.

A dins de la capella havien muntat una exposició sobre àngels músics. La veritat és que l’exposició no era res de l’altre món: unes quantes estàtues i uns quants quadres d’àngels músics de diferents èpoques, un parell de llibres de partitures antics i alguns instruments musicals més o menys vells, tot organitzat cronològicament.

El cas és que el panfleto d’aquesta exposició va força ple de publicitat, no sé si és per qüestions econòmiques del ministeri de la cultura francès (el Château de Vincennes és un Monument Històric, públic) o perquè les associacions de cristians s’estan posant en serio amb això de captar nous creients.

La publicitat era l’habitual -les revistes Arts sacrés i Le monde de la Bible, amb una novetat afegida en la contraportada del llibret :



Des airs éternels entre musique sacrée et grands standards. Deux prêtres et un séminariste pour un album au message universel.

« Je cherchais des fonds pour une école à Madagascar et la construction d’une église près de Gap » explique Mgr di Falco Léandri, à l’initiative du projet



(doncs bé, ja veieu quin és l’objectiu, els diners. També a facebook i a Gloria.tv).

El tracklist conté perles com aquestes : Quand on n’a que l’amour, Ave Maria, L’envie d’aimer, Il est né le divin enfant, Il faudra leur dire o el que sembla el hit, Spiritus Dei (Sarabande).

No faré cap judici de valor, que amb aquestes coses mai se sap, però ahí os lo dejo.

4 comentaris:

  1. la mare, quin ritme d'actualitzacions. no m'ha donat temps de fer reverències al passat musical de camilo sesto (especialment a los botines; quin vídeo, el segon, quin vídeo) que ja tenim aquest trio de capellans disposats a tot per poder construir escoles i esglésies a l'àfrica. qui dóna més? ara, trobo que estem entrant perillosament a les entranyes del frikisme més recalcitrant... tot sigui per la música i perquè els capellans puguin educar (sí, educar) nens a l'àfrica

    ResponElimina
  2. En referència a una entrada anterior que ningú no va comentar:
    "Rosa bien podría pasar por diseñadora o alta ejecutiva"
    Només era això.

    Carlota

    ResponElimina
  3. ei carlota, és que s'ha de ser noia per fixar-se en això i clar, no anava a comentar-me la meva pròpia entrada. ben vist!

    ResponElimina
  4. he de dir que jo m'hi vaig fixar... (i em vaig partir)

    ResponElimina