dimecres, 17 de febrer del 2010

Primavera Sound 2010: noves confirmacions, roda de premsa 17/02/2010

Estimats amics, m’he autoproclamat corresponsal de De Risio a París i, com a tal, m’he ocupat de « cobrir » la roda de premsa oficial del Primavera Sound 2010, emesa en directe a Primavera Ràdio, avui dimecres 17 de febrer a partir de les 11h.

Ja sabeu com va: els organitzadors i un representant de l’Ajuntament de Barcelona expliquen la propera edició del festival, presenten les novetats i anuncien bona part dels grups confirmats fins a la data. Jo escolto i resumeixo, amb links a myspace, last.fm, spotify i webs oficials indistintament.

En aquesta ocasió l’Alberto estava nerviós, com cada any, i començava parlant sobre els patrocinadors (cap menció a Estrella Damm) i dels escenaris que sponsoritzen. Set (7) escenaris per a l’edició de 2010, en ordre decreixent per capacitat: San Miguel, Ray Ban, ATP, Pitchfork, Vice, Rockdelux –que passa a ser l’Auditori-, i un altre del qual no recordó el nom. No sé si m’equivoco –el journalisme no és lo meu- però diria que és el nou espai Primavera Pro, de llençament de nous artistes.

El senyor de l’ajuntament, Jordi Martí, deia que el festival reunia les tres característiques desitjables que ha de tenir tot esdeveniment d’aquest tipus que se precie: un interés de la proposta musical, ser un espai d’intercanvi profesional i, sobretot, ser una gran festa. Lo de l’intercanvi profesional no és el nostre àmbit, però amb la resta estem d’acord, no?

Si, estem d'acord. Fiestaaaa

Per a aquesta edició de 2010, desé aniversari del festival, els organitzadors contaven amb un presupost de 4.850.000 euros (cagate lorito, casi 5 milions d’euros), que es tradueixen en 170 grups. D’aquests 170 grups, 110 tocaran als escenaris del Fòrum durant els 4 dies que dura la cosa i la resta faran aparició en els diferents esdeveniments que es relacionen amb el festival, a saber: Primavera als Parcs, Primavera al Metro, festes de presentación i clausura a l’Apolo, Minimúsica (per als nens, amb “els aliments” com a leitmotiv d’aquest any i tallers de fer menjar amb plastilina, galetes divertides i “el meu menjar preferit”), espai Myspace…

Els organitzadors han fet un repàs dels grups confirmats fins al moment, que tots ja coneixem, i després han passat a anunciar 44 noves bandes que s’afegeixen al cartell del festival i que tocaran als escenaris del Fòrum i /o a les festes de l’Apolo. Sense més preàmbuls, la llista (ho sento, no m’he quedat amb els comentaris, prou m’ha costat pillar els noms amb l’anglès fantàstic dels comunicadors):

A sunny day in Glasgow
The Almighty Defenders,
o els Black Lips amb en King Khan fent projectes paral•lels
Black Lips, a la festa de clausura del diumenge
Marc Almond
Beach House, ja els coneixem, dissabte més
Best Coast
Bigott

Biscuit, des de Vilanova i la Geltrú
The Books

The Bundles, coses paral·leles del Jeffrey Lewis
JUNIP, projecte paral·lel de José González

Boy 8-Bit
Broken Social Scene
The Crocodiles, n'havíem parlat

Jeffrey Lewis, també diumenge a l'Apolo
The Charlatans tocant el Some Friendly
CocoRosie
Cohete

Lídia Damunt, una madrilenya
Diplo
The Drums, pròximament aquí, a De Risio
Emilio José, un gallego

Endless Boogie, des de Brooklyn, com no
Axel Willner, a.k.a. The Field

Florence + the machine
Roddy Frame, d’Aztec Camera

Half Foot Outside, pam-plo-ni-ca
Les Savy Fav
Matt & Kim
Moderat , o Modeselektor i Apparat

Nana Grizol, de la corda Elephant 6 amb ex-membres de Neutral Milk Hotel

Nueva Vulcano
Gary Numan
Scout Niblett

Owen Pallett
Pet Shop Boys, ho recordareu gràcies al Pol
Sleigh Bells
The Slits

The Smith Westerns
Sunny Day Real Estate, emo de la segona generació, potser em porto a mon germà

Surfer Blood

Titus Andronicus
The Wave Pictures, ja els coneixem tots, eh
Wild Honey, els podreu veure el 2 de maig a la [2] amb Anímic


Bé, això és tot, espero no haver-me equivocat massa, la ràdio no se sentia tot lo bé que caldria i aquestes coses. Fins aquí la meva tasca de journaliste, totalment objectiva, els judicis us els deixo a vosaltres (i jo també en faré algun, per suposat).

A més d'aquestes coses, han anunciat que a l'espai Minimúsica tocarà Internet2, Sedaiós, El Petit de Cal Eril i d'altres que no m'ha donat temps d'apuntar perquè ja anaven més ràpid. Pel que fa als concerts al parc, s'han apuntat els Ganglians, King Khan, Circulatory System, A Sunny Day in Glasgow, Dum Dum Girls, McEnroe, Telemáticos i més. També hi haurà la gent que portin els de Myspace amb els seus "secret shows" i a l'Auditori es passarà la peli dels Animal Collective i tocaran també Standstill.

Em penso que això és tot. Sembla que els abonos van camí d'esgotar-se aquest any. Ja n'han venut 18.000 dels 20.000 que estan a la venda i pensen que, depen com, passaràn part de les 10.000 entrades de dia a abonos... però sense perjudicar el benestar dels assistents, no passant mai de les 35.000 al Fòrum (l'aforament màxim són 40.000 caps).

Ja sabeu, si encara no teniu l'ABONACO, compreu-lo. I vull 25 comentaris, com a mínim, en aquesta entrada. Ja!


4 comentaris:

  1. Uau! 170 grups! això vol dir que encara en queden una seixantena... bé bé, perquè el que han confirmat fins ara està francament molt bé, suficient per justificar l'entrada i un pèl més, però, no sé, encara m'espero més coses, encara que no em feu dir massa quines. en qualsevol cas, jo, com sempre, tinc interès en l'arqueologia, i per això, a part de pet shop boys (que no són arqueologia, són molt actuals) em crida especialment l'atenció el roddy frame, que no sabia que hagués fet carrera en solitari, i gary numan. moderat és una d'aquestes merdes modernoelectroniques que a mi m'agraden per tirar drogues cap avall. ara que l'electro no és pecat, potser els anirem a veure, glory? ara mateix, a part, destacaria black lips, broken social scene (m'agraden? suposo, a ratos), jeffrey lewis (aquest cop, sí que sí). potser d'aquí una estona, uns altres. està bé que la vessant hardcore del festival no s'oblidi. en fi, el primavera és l'únic festival que per més que vinguin sempre els mateixos (savy fav,black lips, wave picture, etc) sempre te n'alegres. tornaré a comentar. per cert, qui són els maricons de la foto. vaia fills de puta. ah, i internet 2 a l'escenari principal, hòstia

    ResponElimina
  2. han dit que encara confirmarien uns 6/7 grups més, molts dels que falten seran grupillos per fer la programació adicional del festival: concerts al metro, en botigues i demés succedanis. Com Montañas o Mujeres l'any passat.
    Broken Social Scene a mi m'agraden també, i podrem anar a veure coses d'electrònica, per suposat, pol.

    ResponElimina
  3. ei els únics bons són nueva vulcano!

    ResponElimina
  4. jo tipu que no hi entenc massa... això sí: tope periodista, tu! aviam si glory acabarà en alguna "label" de paris or london... tipu veiem aviat?ju=sopa

    ResponElimina